Wednesday, August 12, 2015

Şeftalili tarifler..


Annemin ağacından kilo kilo şeftali topladıktan sonra bir takım tarifler deneyeceğim diye yazmıştım ya, işte bu geçen günlerde denedim ve en sevdiklerimi sizlerle paylaşıyorum.. Önce sıcak yaz günlerinde her derde deva nefis şeftalili soğuk çay.. 

Tarifini bana instagamda Hale Ayar yazdı..

2 litre suda dilim dilim doğradığınız yarım kilo şeftaliyi, bir bardak toz şeker ekleyerek kaynatıyorsunuz ve soğumaya bırakıyorsunuz..Ben çok şekerli sevmediğim için şekeri yarım bardak kadar koydum ve şeftalilerim de yarım kilodan biraz fazlaydı..

Diğer tarafta 2 bardak çayın demini 1 doğranmış limonla bekletiyor sonrada soğuyan şeftalili karışıma ekliyorsunuz.. Ben tabii yine biraz tembellik yaptım.. Sabah çayı biraz bol demledim, kahvaltıdan sonra arta kalan deme oldukça sulu yarım limon sıktım.. Buzdolabında soğuyunca tadına doyulmaz bir içecek oldu..

Şeftali mevsimi bitene kadar kesinlikle buzdolabımdan eksik etmeyeceğim harika bir içecek oldu.. Soğuk çay- ice tea seviyorsanız mutlaka deneyin derim..



İkinci tarifimin ismi pek bir havalı. Karamelize şeftalili irmik tatlısı..

İşin irmik kısmı için 3 su bardağı süt, 5 yemek kaşığı toz şeker, 6 yemek kaşığı irmik ve bir paket vanilyayı karıştıra karıştıra muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirdim. Ocaktan aldığım tatlıya 2 yemek kaşığı labne peynir ekledikten sonra bardaklara, kaselere döktüm..

Diğer taraftan bir yemek kaşığı tereyağda, 4 yemek kaşığı toz şekeri rengi dönene kadar tavada çevirdim, sonrada içine küp küp doğradığım 3 şeftali ve biraz tarçın ekledim, şeftaliler suyunu çekene kadar pişirdim.. Sorada bu karamelize şeftalileri irmik tatlısının üzerine ekledim. Buzdolabında soğuduktan sonra çok lezzetli ve farklı bir tatlı oldu. Biz çok sevdik.. Orijinal tarife ise buradan ulaşabilirsiniz..


Ayrıca bu şeftali mevsiminde tarifini burada verdiğim çilekli yaz kekini de şeftalili olarak mutlaka denemelisiniz..

Sık sık yapıp akşam yemeklerinde daha sıcakken dondurma ile  misarfirlerime sunduğum yapımı çok kolay şeftalili cobbler'ı ise yine bir türlü fotoğraflayamadım.. Önümüzdeki günlerde gündüz vakti sırf sizin için yapıp fotoğraflarını çekeceğim söz..

Şimdiden afiyetler olsun..



7 comments:

  1. gerek fotoğrafların, gerek anlatımın, gerekse yaşama enerjinle içimi açıyorsun..
    verdiğin tariflerde bonusu o derece yani:)
    şeftalili ice tea bayılırım! mutlaka deneyeceğim..
    hayat dolu ve hep bu enerjiyle kal,
    sevgilerimle,

    ReplyDelete
  2. Ellerinşze saglık ve teşekkürler paylaşımınız için. Bayılıyorum şeftaliye ben de bir kasa deepfreeze atmak için almıştım. Kesin deneyeceğim bunları. Bu arada aklınızda olsun soyup dograyıp buzluğa atıp kış için de saklanabiliyor. Geçen sene denemiştim :)

    ReplyDelete
  3. Şu sıcak günlerde ne güzel gider ikiside sunumlarda harika ellerine sağlık Ayşegül.

    ReplyDelete
  4. Yaz mevsimini cok seviyorum. Seftaliden oturu. :) Ice tea tarifinde kullandiginuz bardak su bardagi di mi? Nefis paylasimlariniz icin tsk. Saglicakla kalin.

    ReplyDelete