Tuesday, May 26, 2015

Yeşil yeşil bir peynir...


İki günlük kısa Fethiye tatilinden sonra dün akşam eve döndüğümüzde yağmur karşıladı bizi Datça'da.. Bu sabahta değişen pek bir şey yoktu. Gökler gürledi, yağmurlar yağdı, maalesef bizde sabah yürüyüşümüze çıkamadık.. Madem yürümedik hemen kendime en sevdiğim kahvaltılıklardan birini hazırladım.. Yeşil yeşil bir peynir..



Labne peynirin içine evdeki yeşilliklerden ufak ufak doğradım.. Dereotu, maydanoz, taze kekik, nane, biberiye...Birazda kırmızı biber ektim.. Dilediğiniz baharatlar, yeşillikler neyse hepsini katabilirsiniz.. Sonrada sıcacık kızarmış ekmeğin üzerine sürüp, çayla nefis gidiyor benden söylemesi..

Keyifli sabahlar herkese..



We came back from our two days trip to Fethiye last night.. Rain welcomed us last night and it continues this morning.. As it is not possible to go to our daily walk at the beach, I prepared one of my favorite breakfast.. Its very simple and delicious with a piece of toast..

Just chop all the fresh green herbs you have at home and mix them with cream cheese.. I add oregano, rosemary, parsley, dill and some red pepper to mine.. But the choice is yours among your favorite herbs and spices..

Enjoy you day..





11 comments:

  1. Canım çekti, oğlumun labnesinden araklıyım da yapıveriyim hemen ;))

    ReplyDelete
  2. peynirin hertürlüsüne bayılırım ama buna ölebilirim...

    ReplyDelete
  3. pembe domatesler misss misss nasil da ozledim, yine sahane fotograflar ellerinize saglik

    ReplyDelete
  4. Kupanızı çok beğendim; hangi mağazadan?:)

    ReplyDelete
  5. Hepsi çok güzel, bende ağbimin mandıradan aldığı taze lor peynirine yeşil soğan, dereotu doğruyorum, çörek otu, keten tohumu ve zeytinyağı karıştırıyorum ekmeğe sürüp yiyorum. Afiyet olsun sizlerede.
    Sevgiler

    ReplyDelete
  6. Bir ara tereyağı ile denemiştim ricotta ve taze yeşillikler ile güzel bir karışım oluyor seninkide nefis görünüyor sunumda harika ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  7. Diyet yaparken bunu zorunlu yemek durumunda kaldığım ekmeğin üzerine sürsem mi acaba :)

    ReplyDelete
  8. Ellerinize sağlık.. çok lezzetli görünüyor...

    gizemizmirli.blogspot.com.tr

    ReplyDelete
  9. Dün akşam aynı karışımı 3 yumurta ve 1 kase un ile hazırlayıp, tart kalıbına serdim üzerine parça domatesler koydum. 170 derece fırında 45 dakika pişirdim. Esinlendiğim tarif ise sizin geçtiğimiz haftalarda yayınladığınız ve bayılarak yediğimiz çilekli kek tarifinizdi. Çilekli keki de krema olmadığı için yarım paket labneyi süt ile karıştırarak yapmıştım :)

    ReplyDelete