Monday, July 1, 2013

Chakra



Büyük şehir yaşamının insanı ne kadar tüketime yönelttiğini, Datça'ya taşınınca anladım..Can sıkıntısına karşı caddede yapılan yürüyüşler, hafta sonu yapılan AVM turları aslında hepsi birer mayınlı tarlaymış...Bir gün birinden kurtulsanız, ertesi gün bir diğerine mutlaka yakalanıyorsunuz...Burada ise aslında ne kadar az şeye ihtiyacım olduğunu ve aslında ihtiyacım olan her şeye de sahip olduğumu anlamam çok kısa sürdü..Yaz ayları 2 şort, 3 tshirt ve bir parmak arası terlikle gül gibi geçip gidiyor..2 yıl önce Pazar'dan aldığım terlik şıpıdık şıpıdık her gün ayağımda..İstanbul'dan benimle birlikte gelen bir sürü kıyafet dolaplara ve bana inanılmaz yük oluyor..Sürekli azaltsam da bir zamanlar ne kadar çok şey aldığıma şaşırıyorum..Lüzümsuz yapılan alışverişler artık hayatımızdan iyice çıksa da, çok severek sık sık kullandığımız şeylere ulaşmanın bir yolunu yine de buluyoruz...

İster yaz olsun, ister kış Sahildeki Ev'in balkonu hep mumlarla, fenerlerle aydınlanır..Bu satırı yazınca aslında size yaz akşamları balkonumuzu hiç göstermediğimizi fark ettim, onu da en kısa sürede halledeceğim..Her neyse son dönemde doğal ipler kullanılarak süslenen aksesuarları çok seviyorum..Bir kaç deneme bende yaptım ama sonuçları size işi biraz daha mükemmelleştirebilirsem göstermek istiyorum... Bu feneri geçenlerde Chakra'nın katoloğunda gördüm ve bir türlü de aklımdan çıkmayınca internet'den siparişi verdim..Daha önce Chakra'dan hiç internet üzerinden alışveriş yapmadığım için biraz endişeliydim ama çok başarılı ve hızlı bir şekilde elimize ulaştı, kullanıma başlandı ve tabii sizler için hemen fotoğraflandı...

Chakra'nın kataloğuna buradan ulaşabilirsiniz.. 


When we moved to a small town at the Mediterranean coast, it was really surprising to find out how much our previous life in big city leads us to meaningless consumption. Even on a harmless stroll at the city you are constantly bombarded to consume more and more..But here I realized how little I need and I already have the things that I need..I am in the habit of spending the long summer months with couple shirts, shorts and a flip flop..Those are really all I need...I am still carrying so much stuff I brought from İstanbul but I am determined to say good bye to most of them.. 

But we are still finding a way to purchase certain items that we absolutly LOVE thru internet..When I saw this lovely lamp on the catalog of one of my favorite shops Chakra, I had to order it as we use lots of candles and lamps thruout the year in our verandah...Chakra is a very succesful Turkish company with lovely items for the home..I am sure the followers of this blog will find so many things to like....You could check it from here..








7 comments:

  1. I feel exactly like that! When we are at the beach house we only wear swimming costumes, flipflops and summer dresses!So the rest of my abode has been not used for ages. I used to give away lots of my clothes but now that we don't have money to buy new ones I just keep them in case I need them!AriadnefromGreece!

    ReplyDelete
  2. Yazının özellikle 'şıpıdık şıpıdık ' kısmına bayıldım :) :) Kesinlikle doğru söylüyorsunuz dediklerinizin hepsini şehir hayatında çılgınlar gibi yapıyoruz. Buna rağmen mutlumuyuz tartışılır...

    ReplyDelete
  3. Ne kadar dogru Aysegul abla.Hep ihtiyacimizdan fazlasini tuketiyoruz.Bence Avm lerde carsilarda kaybettigimiz huzuru ariyoruz.Betonlarin icine tikilmaktan kurtulmak icin yine betonlarin icine giriyoruz.Uc gundur Çeşme'de tatildeyim,denize bakmak bu havayi solumak kadar rahatlatici cok az sey var..Her sabah denizi gordugun icin cok cok şanslisin Aysegul ablacigim.Sevgiler...

    ReplyDelete
  4. Sevgili Ayşegül tüketmek çağımızın insanının hastalığı.
    Maddi olanlar neyse de manevi olanları da tüketiyoruz. Dostlukları tüketiyoruz ,güzel zamanları tüketiyoruz.
    Biz bir avuç insan bunun farkındayız ama darısı herkesin başına!

    ReplyDelete
  5. Eşimle evlendiğimizden beri bu konuda özellikle bilinçli davranmaya çalışıyoruz. Sinema katı dışında AVMlerden uzak duruyoruz. Gezi olaylarından sonra Ankara'da bu konuda fark edilir bir geri çekilme var. Semt pazarı alışkanlığını kazanırsak çok daha ii olacak. Harika resimlerle huzur dolu bir yazıya kendi izdüşümler işte... :)

    ReplyDelete
  6. Çok sevdim ya ben kalemini,benim de duygularımı,avuntularımı o kadar güzel ifade ediyorsun ki,bir kere okumak yetmiyor..Yanımdakilere bile okuyorum...

    ReplyDelete
  7. çok doığru yazmışsınız hep bir koşulturma alışveriş çılgınlığı.. çok güzel bir eviniz ve şehir hayatından uzak daha sakin geçireceğiniz zamanlarınız...

    ReplyDelete