Thursday, June 6, 2013

Türkiye'nin Renkleri...




Son dönemdeki olaylar hakkında ne düşünürseniz düşünün, karşı olun, taraftar olun ama bir anlığına her şeyi bırakıp bu sıralar Gezi Parkında olanlara tüm koşullandırmalardan arınıp baktığınızda ne görüyorsunuz?? Ben mikro düzeyde yaşamak istediğim ülkeyi görüyorum, ülkemin pırıl pırıl renklerini, renkliliğini görüyorum ve bu bana umut veriyor..

Önce bir kere yemyeşil bir yer.İçinde her türden insan var ama hepsi birbirine saygılı, konuşuyorlar, dinliyorlar..Şarkılar söyleniyor, bol bol kitap okunuyor, gelişmiş ülkelerin olmazsa olmazı kaldırım taşlarından yapılmış kütüphaneleri bile var..Gezi Parkı her halde hayatında olmadığı kadar tertemiz..Hayat yardımlaşma ile devam ediyor..Kandil gecesi dualar okunuyor.. Herkes birbirinin inancına, kimliğine, seçimlerine saygılı..Hayvanlara yardım için kurulmuş bir çadır bile var.. Kimse hiç bir ideolojiye, insana, partiye körü körüne bağlı değil. Sorguluyorlar, düşünüyorlar..İnsanlar neşeli, zeki, umut dolu, sevgi dolu...

Böyle bir yer benim hayatım boyunca yaşamak istediğim ütopik ülkemdi..Mikro düzeyde de olsa böyle bir yerin olabileceğini ölmeden önce gördüm ya artık gam yemem...




My dear English speking friends, my today's post is again about the recent developments in my country..I tried to write couple sentences about my hopes and what kind of a place that I want to live in..If you are new to this blog, here is a small summary of what is going on in Turkey..


11 comments:

  1. keşke herkes böyle güzel bakıp güzel görebilse

    ReplyDelete
  2. Güzel gören güzel düşünür ,güzel düşünen hayatından lezzet alır...Ayşegül abla bizi güzel renklerinden mahrum etme.Bol bol yayın bol bol fotoğraf istiyoruz.. :) İnsaallah her şey çok daha güzel olur...

    ReplyDelete
  3. kaç gündür bu konularla ilgili yazılan yazılara aynı yorumu yazıyorum bilmiyorum.Ama hayalim bu ya bıkmadan usanmadan yazacağım hatta yazmakla kalmayıp mutlu hayaller dükkanına sipariş bile vereceğim.
    Sizin kuşağa göre siyasetten uzak bir yapıdayım.Siyaseti de parti işlerini de pek sevmem.Sıradan biriyim ve sıradan isteklerim var benim bu hayattan.herhangi bir partinin veya oluşumun üyesi de değilim.diyeceksiniz böyle olur mu senin ideolojin bir fikrin yok mu .Olmaz mı var elbet .Mesala ben, herkesin eşit ve özgür olduğu,kimsenin fikirleri nedeniyle diğerini yargılamadığı,herkesin istediği gibi giyinebildiği,dini bayramlarım kadar milli bayramlarımın da çoşku içinde kutlandığı,özgürce ibadetimi yapabildiğim ve bunun için gerici ya da geri kafalı olarak yaftalanmayacağım,içki içtim diye alkolik olarak anılmayacağım,istediğim kitabı okuyabildiğim,sanatın her türü ile donatılmış bir toplumda sevgi saygı ve hoşgörü içinde yaşamak istiyorum.
    Ve insanların artık bir liderin ya da partinin pankartı arkasında sorgulamadan irdelemeden yol almasını istemiyorum.Doğruyu alkışlamak kadar yanlışın da eleştirilmesi gerektiğine inanıyor ve eleştirenlere saygı gösterilmesini istiyorum.
    Şu yaşadığımız olay siyaset üstü gerçek bir sivil toplum hareketidir.O gün orada herkesin kadın ,erkek ,dil,din,mezhep,siyasi görüş ayrımı yapmadan kenetlendiği ortadadır.Dediğiniz gibi hayal mi rüya mı bilmiyorum ama hala etkisindeyim.Temel hak ve özgürlüklerimiz için ortak paydada buluşmayı bildik.
    Umarım umutları yeşerten göğsümüzü kabartan bu olaydan tüm millet olarak güzel sonuçlar çıkarabilmişizdir ve sevgi,saygı,hoşgörü ve empati sahibi bir gelecek hazırlarız ülkemize.
    Ben ümitliyim çapulcu mapulcu :) harika bir gençlik çıktı tarih sahnesine...

    ReplyDelete
  4. My heart goes out to all my Turkish friends!Keep safe and do your best!AriadnefromGreece!

    ReplyDelete
  5. Aferin bize...Aferin gençlerimize...Birlikte nasıl yaşanır, ne güzel gösteriyorlar...Aynı fikirdeyim, ölsem de gözüm açık gitmez artık.

    ReplyDelete
  6. Aferin bize...Aferin gençlerimize...Birlikte nasıl yaşanır, ne güzel gösteriyorlar...Aynı fikirdeyim, ölsem de gözüm açık gitmez artık.

    ReplyDelete
  7. Mutlu ülkenin mutlu insanları olmak için bir adım attık. Dönüş yok!
    Emeğine sağlık yaz lütfen ve bizi fotoğraflarından mahrum etme!
    Mutlu hafta sonları!

    ReplyDelete
  8. alın benden de o kadar.sabah tango yapılıyordu o videoyu seyrettim o kadar keyif aldım ki!

    ReplyDelete
  9. Her renge kucak açmış bir demokrasiye sahip olmak istiyoruz.

    ReplyDelete
  10. Having visited Turkey a few years ago, I have to tell you how much I loved the country and it's people. I hope your voices can be heard without further violence and that true democracy is upheld x

    ReplyDelete
  11. I like it this blog information, thanks for sharing

    ReplyDelete