Wednesday, May 22, 2013

Yeşil Smoothie



Bir ay kadar önce, kedi Hestia'nın maması bitmişti..Datça'ya inerken veterinerine uğradım,kedi mamaları standında uzun uzun, iyi bir anne olarak bütün mamaları inceledim...Eve gelince bir baktım, tüm bu uzun arama tarama çalışmalarının sonunda farkında olmadan çocuğa diet mama alıp gelmişim..Biraz sessiz protesto yapsa da ne yapsın, mecbur yemeye başladı ama bir ay içinde avucumu dolduran o tatlı göbeği eridi bitti yok oldu..'Eridi gitti güzelim kızım' diye takılıyor sevgili...' Eee, yaz geliyor, bikini dieti yaptı' diyorum, deniz kenarındaki evimizin, deniz kenarına bile uğramayan ferdi için..

Hadi dedim Hestia'da sonra sıra bizde...Kendini etraftaki mangal partilerinin, en doğal misafiri sayan Beagle Hera, hiç işim olmaz bakışı atıp, barbekülü gecelere aktı... Evlilik denen şeyin gözü kör olsun, böyle bir şansı olmayan sevgili sızlansa da surat assa da, günde hiç olmazsa bir öğün sebze yemeye mecburen tamam dedi..Aslında sebze yemeklerini yanında pilav, makarna falan olmadan bende çok sevmediğim için, sebze suyu yada daha havalı adıyla smoothie işine yöneldim..


İşte bu sıralar sahildeki ev'den bir öğle yemeği görüntüsü...Smoothie tarifini herkes kendine göre yapabilir ama benimkinde, her türlü yeşil yaprak, bir salatalık, iki portakal, bir havuç ve bol bol nane var..Bu arada blenderım olmadığı için bu işi katı meyve sıkacağı ile yapıyorum ve deneyerek gördüm ki, pazı yaprakları,yeşillikler içinde en çok su çıkaranı...Yeşilliklerin çok yoğun bir tadı ve dokusu olduğu için, bir bardağa 1/3 kadar su da ekliyorum...Sonra da üzerine bol bol buz..

Yanındaki kanapeler ise, salatalık dilimleri üzerine light labne peyniri, ama peynirin içinde bahçeden toplanmış ve ufacık ufacık doğranmış biberiye, nane, ve maydonoz var..Biraz da biz çok sevdiğimiz için sarımsak ve kırmızı pul biber..Hiç tahmin etmezdim ama bir bardak yeşil smoothie ve yanında labneli salatalıklar insanı akşam saatlerine kadar ciddi ciddi tok tutuyor.. Bu arada, önce sağlık kaynağı sebze suyunun içine bol bol tuz ekleyen sevgili, şimdide bu menuyu akşam hazırla ben birde bunun içine votka katacağım diyor...Bizim evde işte diet buraya kadar...


With the arrival of summer months, we decided to eat more healthy and light foods..As we dont like cooked vegetables, we are either eating salad or drinking green smoothie for lunch.. So here is a typical smoothie menu at our house..

The good thing about smoothie is you can put whatever you have at home..Mines usually consist of lots of green leaves, one cucumber, two oranges, one carrot, water and lots of ice...I especially love the earthy taste of chard..Along with the smootie I usually serve slices of cucumber with light cream cheese mixed with herbs..There are freshly picked rosemary, parsley and mint in the cheese..I also  add a little bit of garlic and pepper..Its delicious and healthy..However hubby, who is not very happy with this healthy living style, first started to add lots of salt for his smoothie for extra taste, now planning to add a generous dose of vodka to really enjoy it....


12 comments:

  1. enfes bi görüntüsü var ama tadı nasıl acaba

    maydonız suyunu kaynatıp içme gafletinde bulunduğumdan beri bunlara elim gitmiyor

    bu arad yazlıkdayım ve kedimi dışarı çıkarıp çıkarmamak arasında kaldım o mutsuz oluyor diye eşimde yazlıkda çok kalmıyor:((( collette yede sordum size de sorayım 1 hafta kadar kalacağız 10 dk çıkarıp yanında yürüdük ama kedi bu meraklı yazlıkda site içinde yani keşfedeceği büyük bir alan gitse geri gelse ya gelmesse :(((

    ne yapayım bilemedim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tadı aslında ,içinde portakal ve salatalık olduğu için hiç fena değil, bayağı içimli oldu..BU arada kedi konusunda çok yardımcı olamayacağım, çünkü bizimki sokak kedisiyken zamanla ev kedisi olduğu için hala çok yabani..Havalar ısındığından beri gündüz evde yatıyor ama geceleri hiç eve uğramıyor ama bir şekilde hep eve dönüyor..Yalnız ben buraya yazlığa gelen ev kedilerine bakıyorum, pek evlerinin etrafından ayrılmıyorlar, bence sizinkide aynı şeyi yapacaktır ama benim en büyük korkum bizim siteye dışarıdan gelen köpekler..Ev kedileri daha bir savunmasız olabilirler...

      Delete
  2. Görüntü muhteşem ye beni iç beni diyor:)))

    ReplyDelete
  3. Vallahi görüntü muhteşem . Bu menü bana uyar:)
    Eşim ve de oğlum mırın kırın eder ama ...

    Bu arada bizim kızlar yıllardır diet mama yemek zorundalar . Küdük'ün gastriti var,Taga'ya normal mama alsak beyaz tehlike (!) gidip onun tabağından otluyor ve beş dakika sonra öğürerek çıkarıyor . E zavallı Taga da taş gibi sağlıklı olmasına rağmen mecburen diet mama yiyor :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kıyamam ben Taga'ya..Gizli gizli bir şeyler verin ona bari..Hayatın nimetlerinden faydalansın çocuk :))

      Delete
  4. Yeşil sağlıktır olsun, ben de kahve yanında nane likörüne hayır demem hiç, ee ama faydalı bir şey nane likörü, di mi? :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bayıldım bu yoruma :)) Tabii neden olmasın hem nane, hem yeşil, bütün kriterlere uyuyor :))

      Delete
  5. vallahi tadını bilemm ama sunumun harika olmuş şekerim:) kedi olayınada acayip fesatlandım adıma yakışır bir bakteri olarak......yahu hayvan bile yaz diyeti yapmış ben nasıl bir hayvanım bööööööööö hala homini gırtlak yemek yemeler, 200 mt yürüyeceğim mesafeye bile arabaya atlayıp gitmeler:((böööööööö yok yok atacağım kendimi 6.kattan ben bunu hakettim:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay bizde bir tek kedi diyette, yoksa böyle yeşil şeyler içip içip arkasından koca bir kase dondurma götürmüşlüğümüz çoktur :))

      Delete
  6. benzeri karışımı,
    limon sıkarak ve azcık zeytinyağı damlatarak,
    detoks günlerinde sabah kahvaltısı niyetine,
    severek içiyorum ben:)

    ReplyDelete
  7. Çoluklu çocuklu bir ev benimkisi.Ispanak bile gizlice giriyor böreklere..
    Ama salatalıklı kanapeler çok hoş görünüyor..
    Ellerine sağlık...

    ReplyDelete
  8. görüntü şahane, kendisi de faydalı daha ne olsun, ben de yapmalıyım bu aralar bol sebze takviyesi, bağışıklığımın zayıfladığını hissetmekte iken:) sevgilerimle...

    ReplyDelete